Moderní galerie AVU | U starého výstaviště 188 | Praha 7 | www.avu.cz
Kurátorský a produkční kolektiv: Společnost Jindřicha Chalupeckého (Barbora Ciprová, Veronika Čechová, Sára Davidová, Tereza Jindrová, Karina Kottová a Jakub Lerch)
Vizuální identita a architektura výstavy: Jan Brož
11. června 2021 13:00 – 27. června 2021 18:00
Moderní galerie AVU | U starého výstaviště 188 | Praha 7 | www.avu.cz
Kurátorský a produkční kolektiv: Společnost Jindřicha Chalupeckého (Barbora Ciprová, Veronika Čechová, Sára Davidová, Tereza Jindrová, Karina Kottová a Jakub Lerch)
Vizuální identita a architektura výstavy: Jan Brož
Participující umělkyně*ci, teoretičky*ci a ateliéry vysokých uměleckých škol: Terezie Adamová a Karolína Votýpková, Darina Alster, David Bartoš, Adéla Bierbaumer a Marek Fanta, Helena Blašková a Petra Pětiletá, Ondřej Brody, Tereza Brussmannová, finalistky a finalisté Ceny Oskára Čepana 2017 - APART collective (Denis Kozerawski, Magda Scheryová, Peter Sit, Andrej Žabkay), Katarína Hrušková, Nik Timková a Zuzana Žabková, Matěj Frank, Vendula Fremlová, Lucie Jakubcová Hajdušková a Kristýna Říhová, Andreas Gajdošík, Pavla Gajdošíková, Ester Grohová, Vladimír Havlík, Jakub Hošek, I love 69 Popgejů, Maria Jančová, Renáta Jelínková, Eva Jiřička, Magdalena Kašparová, Barbora Klímová a Matěj Smetana, Hana Kokšalová, Peter Kolárčik, Barbora Kropáčková, Martin Krupa, Nika Kupyrová, Luciana Kvapilová, Eva Rotreklová, Jarka Straková a Jan Stuchlík, Vojtěch Maša, Karolina Mełnicka, Vanda Michalská a Karolína Hruboňová, Michal Mitro, Tamara Moyzes, Sonya The Moon, Tomáš Moravanský, Alexandra Naušová a Petr Kubáč, Kateřina Olivová, Radio Frakce, Pavla Sceranková, Vilém Slíž, Anna Stepanova, Kateřina Šedá, Barbora Šimková, Denisa Štefanigová, Lucia Tkáčová, Vendula Váňová, Barbora Volfová a Edita Štrajtová, Barbora Žentelová, Ateliér environmentu FaVU VUT, Ateliér digitální média FUD UJEP, Ateliér intermediální konfrontace UMPRUM ve spolupráci s Ateliérem videa FaVU VUT, Ateliér intermediální tvorby II AVU, Ateliér malba II OSU, Ateliér nových médií I AVU, Ateliér nových médií II AVU, Ateliér performance FaVU VUT
Program zahajovacího dne výstavy Pátek 11.6.2021 Od 13:00 výstava otevřena veřejnosti 16:00 Tamara Moyzes a Kateřina Olivová: Cheerleaders (performance) 16:10 Úvodní slovo kurátorského týmu Společnosti Jindřicha Chalupeckého 16:20 Vladimír Havlík: Pokus o sjednocení tepu (participativní performance) 16:30 Barbora Šimková: Jarní termín (performance) 17:00 Darina Alster: Homage a Miss Velvet Chicago (performance) 17:15 Michal Mitro, Maria Jančová (autorské interakce s uměleckými instalacemi) 18:00 Vanda Michalská a Karolína Hruboňová: Etický kodex, Avudrama o jednom jednání 18:30 Koncert Petera Kolárčika
Program dernisážového dne výstavy Neděle 27.6.2021 14:00 David Bartoš: Performativní reinpretace uměleckých děl jako edukační metoda Hosté: studenti KVV PdF UP 16:00 Barbora Klímová, Matěj Smetana: Co ty máš, co já ne? 2 Performativní čtení s hudebním vystoupením Hosté: Barbora Ciprová, David Bartoš, Tadeáš Polák, Anna Tesařová 16:45 Anna Stepanova: Post Pathetic, performance 17:30 Cena útěchy, performance studujících ateliéru Nová média 1, AVU
Jak konkrétně probíhá výběr a hodnocení umělkyň a umělců v rámci uměleckých ocenění a popřípadě také hodnocení a oceňování na půdě vysokých uměleckých škol, v rámci výstavních a dalších projektů? Jakou má tento výběr a hodnocení relevanci či „objektivitu“? To jsou dlouhodobě diskutované otázky, které zaznívají snad ještě intenzivněji v posledních letech, kdy se v Česku i v zahraničí dynamicky proměňuje klima okolo tradičních modelů udílení uměleckých cen a obecně se stále častěji diskutují otázky forem a etiky spolupráce, péče, podpory, udržitelnosti ad.
Kdo, jak a koho vybírá je vždy diskutabilní, mnohdy až kontroverzní téma. Vždy se pojí s nevyřčenými mechanismy, osobními postoji, rozporuplnými emocemi. Výstavní, výzkumný a participativní projekt Umění oceňovat si klade za cíl odkrýt některé z historických i současných mechanismů v pozadí uměleckých cen i jiných hodnotících systémů a zároveň se stát trenažerem, diskusní platformou nebo dokonce arénou pro hledání alternativ. Jak by mělo vypadat oceňování umělkyň a umělců odpovídající jejich dnešním potřebám? V rámci Ceny Jindřicha Chalupeckého (i podobných projektů v zahraničí) se v současnosti intenzivně řeší otázka oceňování versus soutěžení. Finalistky a finalisté se opakovaně vymezují vůči „soutěžním“ aspektům projektu a akcentují potřebu podpory a zviditelnění své práce namísto pouhého srovnávání. Společnost Jindřicha Chalupeckého se rovněž v posledních letech těmito tématy intenzivně zabývala a nyní se Cena Jindřicha Chalupeckého nachází v procesu přehodnocování formátu dvoukolové soutěže, kdy porota nejprve vybírá pětici umělkyň a umělců do „finále“ a následně – především na základě nových prací – volí laureátku/laureáta daného ročníku.
V minulém roce realizovala SJCH ve spolupráci se socioložkami Ivetou Hajdákovou a Marií Heřmanovou kvalitativní výzkum s cílem zmapovat základní postoje k Ceně Jindřicha Chalupeckého napříč uměleckou scénou, a to především s důrazem na zainteresované skupiny jako jsou umělkyně a umělci, jež se do Ceny hlásí, bývalé členky a členové poroty, umělkyně a umělci, kteří již Cenou prošli, pedagožky a pedagogové, ale i další zástupci odborné i laické veřejnosti. Projekt Umění oceňovat na témata a výsledky tohoto výzkumu navazuje a je součástí našeho úsilí najít co nejlepší formát pro toto ocenění, odpovídající současným potřebám umělecké scény i veřejnosti. Na rozdíl od zmíněného výzkumu umožňuje tento projekt prozkoumávat téma experimentálnějším způsobem, adresovat spekulativní, utopické i absurdní polohy, z nichž je ale možné čerpat inspiraci pro praktické fungování. Téma zde otevíráme v širších souvislostech dalších systémů hodnocení, výběru a oceňování, a to jak s ohledem na zahraniční umělecké ceny, tak s vědomím souvisejících diskusí nad hodnocením a známkováním na uměleckých školách, v rámci rozličných open callů apod.
Do projektu se zapojila řada předem oslovených ateliérů z českých vysokých uměleckých škol i jednotlivé umělkyně a umělci, kteří se přihlásili do otevřené výzvy. Součástí výstavy jsou také již existující práce českých umělkyň a umělců vztahující se k tématům hodnocení, selekce, soutěžení, péče a oceňování. Výstava představuje také historii přihlašování do CJCH (od návštěv ateliérů komisí, přes diapozitivy a portfolia na CD nosičích, až po sjednocený online systém) a ve spolupráci s laureátem CJCH 2019 Andreasem Gajdošíkem vzniká testovací verze nového systému přihlašování založená na principu open source.
Nedílnou součástí projektu byly živé akce – performance, veřejná diskuse i participativní program pro divačky a diváky a také speciální webová platforma umeniocenovat.sjch.cz, která umožňuje doplnit výstavu o větší množství (zejména textových) materiálů a zároveň slouží zájemcům o nastíněná témata i v budoucnosti jako možný rozcestník a archiv informací.
Projekt slouží jako experimentální polyfonní prostor, zahrnující výstavní polohu, archivní materiály, stávající i nová umělecká díla, umělecky pojaté výzkumné materiály a komentáře, ale i intenzivní sérii živých akcí a interaktivních programů pro veřejnost.
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na panel: fotografie Barbory Žentelové, Vítěz (2021)
Vojtěch Maša: Ateliérová část magisterské diplomové práce (D) (2016)
Díla na paneláži zleva: kresby, Pavla Gajdošíková, Time to Talk (2021), video, Eva Jiřička, Daniela, Vanda a Jiří: Zvedání mlhy (2021), dotazníková sonda Re/De/In/Form kolektivu pedagožek z Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UK, plakát, Ateliér intermediální konfrontace UMPRUM ve spolupráci s Ateliérem videa FaVU VUT: Poplach v Poličce (2021)
Díla na paneláži zleva: kresby, Pavla Gajdošíková, Time to Talk (2021), video, Eva Jiřička, Daniela, Vanda a Jiří: Zvedání mlhy (2021), dotazníková sonda Re/De/In/Form kolektivu pedagožek z Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UK
Umění oceňovat, pohled do instalace
Pohled do instalace: Vendula Váňová: Victoria (2021), Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Adéla Bierbaumer a Marek Fanta: Velmi špatný nápad (2021), instalace, série triček
Adéla Bierbaumer a Marek Fanta: Velmi špatný nápad (2021), instalace, série triček
Vendula Váňová: Victoria (2021), Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Vendula Váňová: Victoria (2021)
Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Pohled do instalace, zleva: Jakub Hošek: Unite and Win (2021), Matěj Frank: Price/Dice (2018), Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Jakub Hošek: Unite and Win (2021)
Matěj Frank: Price/Dice (2018)
Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Pohled do instalace, shora: Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021), Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Umění oceňovat, pohled do instalace, zleva: Ester Grohová: Zůstane to mezi námi, řekl (2020), Alexandra Naušová a Petr Kubáč: Efektivní výzkum na poli současného umění, 2021, Michal Mitro: To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Ester Grohová: Zůstane to mezi námi, řekl (2020)
Alexandra Naušová a Petr Kubáč: Efektivní výzkum na poli současného umění (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Umění oceňovat, pohled do instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Nika Kupyrová: Thinking about Richard Tuttle (2017)
Nika Kupyrová: Thinking about Richard Tuttle (2017)
Umění oceňovat, pohled do instalace
Helena Blašková, Petra Pětiletá a studentky*ti Gymnázia Na Zatlance a Gymnázia Open Gate: Škatulkování (2021)
Helena Blašková, Petra Pětiletá a studentky*ti Gymnázia Na Zatlance a Gymnázia Open Gate: Škatulkování (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Nika Kupyrová: Thinking about Anselm Kiefer (2017)
Nika Kupyrová: Thinking about Anselm Kiefer (2017)
Martin Krupa: Kdybych se hlásil k... (2021)
Luciana Kvapilová, Eva Rotreklová, Jarka Straková, Jan Stuchlík: You are able to win anything, but do you need it? (2021)
Luciana Kvapilová, Eva Rotreklová, Jarka Straková, Jan Stuchlík: You are able to win anything, but do you need it? (2021)
Pohled do instalace, zleva: Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021), Vilém Slíž: Ads (2021), Hana Kokšalová: Výš, dál, lépe (2021), Kateřina Šedá: Šedá komise (2005), Pavla Sceranková: Up! (2007), Tamara Moyzes a Kača Olivová: Cheerleaders (2021)
Pohled do instalace, zleva: Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021), plakát, Vilém Slíž: Ads (2021), Hana Kokšalová: Výš, dál, lépe (2021), video, Tamara Moyzes a Kača Olivová: Cheerleaders (2021)
Pohled do instalace, videa zleva: Kateřina Šedá: Šedá komise (2005), Pavla Sceranková: Up ! (2007), Darina Alster: Homage a Miss Velvet Chicago (2021)
Součást instalace Ateliéru nových médií II, AVU
Barbora Kropáčková: #hetoo (2018)
Umění oceňovat, pohled do instalace, zleva: Andreas Gajdošík: works.bio (2021), I Love 69 Popgejů: Stupně vítězů (2017), Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021)
I Love 69 Popgejů: Stupně vítězů (2017)
Renata Jelínková: Žebříček (2021)
Magdalena Kašparová: Storytime (2021)
Tomáš Moravanský: Je nám to ukradnuté, 2020
Denisa Štefanigová: Milování s malbou, 2021
Umění oceňovat, pohled do instalace: historické materiály z přihlašování do Ceny Jindřicha Chalupeckého (diapozitivy)
Umění oceňovat, pohled do instalace: historické materiály z přihlašování do Ceny Jindřicha Chalupeckého (diapozitivy)
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na paneláž s doprovodnými texty týkajících se dění v uměleckých cenách, budoucnosti CJCH, realizovaného výzkumu Umění oceňovat umění ad.
Pohled na panel: fotografie Barbory Žentelové, Vítěz (2021)
Vojtěch Maša: Ateliérová část magisterské diplomové práce (D) (2016)
Díla na paneláži zleva: kresby, Pavla Gajdošíková, Time to Talk (2021), video, Eva Jiřička, Daniela, Vanda a Jiří: Zvedání mlhy (2021), dotazníková sonda Re/De/In/Form kolektivu pedagožek z Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UK, plakát, Ateliér intermediální konfrontace UMPRUM ve spolupráci s Ateliérem videa FaVU VUT: Poplach v Poličce (2021)
Díla na paneláži zleva: kresby, Pavla Gajdošíková, Time to Talk (2021), video, Eva Jiřička, Daniela, Vanda a Jiří: Zvedání mlhy (2021), dotazníková sonda Re/De/In/Form kolektivu pedagožek z Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UK
Umění oceňovat, pohled do instalace
Pohled do instalace: Vendula Váňová: Victoria (2021), Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Adéla Bierbaumer a Marek Fanta: Velmi špatný nápad (2021), instalace, série triček
Adéla Bierbaumer a Marek Fanta: Velmi špatný nápad (2021), instalace, série triček
Vendula Váňová: Victoria (2021), Terezie Adamová a Karolína Votýpková: ROZ DÁM SE (2021)
Vendula Váňová: Victoria (2021)
Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Pohled do instalace, zleva: Jakub Hošek: Unite and Win (2021), Matěj Frank: Price/Dice (2018), Tereza Brussmannová: Model soutěže (2019)
Jakub Hošek: Unite and Win (2021)
Matěj Frank: Price/Dice (2018)
Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Pohled do instalace, shora: Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021), Sonya The Moon: She is a Sin (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Michal Mitro, To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Umění oceňovat, pohled do instalace, zleva: Ester Grohová: Zůstane to mezi námi, řekl (2020), Alexandra Naušová a Petr Kubáč: Efektivní výzkum na poli současného umění, 2021, Michal Mitro: To zní hrozně: Umělecko-historický revizionismus 2017 (2021)
Ester Grohová: Zůstane to mezi námi, řekl (2020)
Alexandra Naušová a Petr Kubáč: Efektivní výzkum na poli současného umění (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Umění oceňovat, pohled do instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Ateliér intermediální tvorby II AVU, Radio Frakce: epizoda #5 Supercrooočky (2021), audio a instalace
Nika Kupyrová: Thinking about Richard Tuttle (2017)
Nika Kupyrová: Thinking about Richard Tuttle (2017)
Umění oceňovat, pohled do instalace
Helena Blašková, Petra Pětiletá a studentky*ti Gymnázia Na Zatlance a Gymnázia Open Gate: Škatulkování (2021)
Helena Blašková, Petra Pětiletá a studentky*ti Gymnázia Na Zatlance a Gymnázia Open Gate: Škatulkování (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Barbora Volfová a Edita Štreitová: When the escalator was rising, our eyes leveled with the second floor for just a while; we could see through the walls - could get closer it was like to sit on a tulip bed and realize the violence of our own nostalgia (2021)
Nika Kupyrová: Thinking about Anselm Kiefer (2017)
Nika Kupyrová: Thinking about Anselm Kiefer (2017)
Martin Krupa: Kdybych se hlásil k... (2021)
Luciana Kvapilová, Eva Rotreklová, Jarka Straková, Jan Stuchlík: You are able to win anything, but do you need it? (2021)
Luciana Kvapilová, Eva Rotreklová, Jarka Straková, Jan Stuchlík: You are able to win anything, but do you need it? (2021)
Pohled do instalace, zleva: Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021), Vilém Slíž: Ads (2021), Hana Kokšalová: Výš, dál, lépe (2021), Kateřina Šedá: Šedá komise (2005), Pavla Sceranková: Up! (2007), Tamara Moyzes a Kača Olivová: Cheerleaders (2021)
Pohled do instalace, zleva: Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021), plakát, Vilém Slíž: Ads (2021), Hana Kokšalová: Výš, dál, lépe (2021), video, Tamara Moyzes a Kača Olivová: Cheerleaders (2021)
Pohled do instalace, videa zleva: Kateřina Šedá: Šedá komise (2005), Pavla Sceranková: Up ! (2007), Darina Alster: Homage a Miss Velvet Chicago (2021)
Součást instalace Ateliéru nových médií II, AVU
Barbora Kropáčková: #hetoo (2018)
Umění oceňovat, pohled do instalace, zleva: Andreas Gajdošík: works.bio (2021), I Love 69 Popgejů: Stupně vítězů (2017), Barbora Bažantová, Jiří Gruber, Hana Matyášová, David Neumann, Martin Žák: Umění oceňovat (2021)
I Love 69 Popgejů: Stupně vítězů (2017)
Renata Jelínková: Žebříček (2021)
Magdalena Kašparová: Storytime (2021)
Tomáš Moravanský: Je nám to ukradnuté, 2020
Denisa Štefanigová: Milování s malbou, 2021
Umění oceňovat, pohled do instalace: historické materiály z přihlašování do Ceny Jindřicha Chalupeckého (diapozitivy)
Umění oceňovat, pohled do instalace: historické materiály z přihlašování do Ceny Jindřicha Chalupeckého (diapozitivy)
Vladimír havlík: Kniha přání a stížností (2021)
Aby vám web co nejlépe sloužil, potřebujeme váš souhlas
Používáme cookies. Díky nim vám správně fungují naše stránky, rychle tu najdete, co hledáte, a na webech třetích stran vás neobtežujeme reklamou na věci, které vás nezajímají. Váš souhlas nám pomůže zachovat web tak, jak ho znáte, a dál ho pro vás vylepšovat. Děkujeme vám.
Vlastní nastavení cookies
Nezbytné (vždy zapnuto)
Aby web vůbec fungoval
Tyto cookies zajišťují, že web funguje správně a bezpečně. Nezbytné cookies jsou automaticky ukládány do vašeho prohlížeče.
Statistické a analytické cookies
Abychom věděli, co máme zlepšit
S vaším souhlasem můžeme používat nástroje třetích stran, například Google Analytics, které nám pomáhají sbírat zpětnou vazbu a zdokonalovat web. O své soukromí se bát nemusíte. Sledujeme anonymizované údaje: jak velká je návštěvnost stránek, průměrná doba návštěvy nebo to, na které části webu uživatelé klikají.
Typy cookies
MUID
Identifikuje jedinečné webové prohlížeče, které navštěvují stránky společnosti Microsoft. Tyto soubory cookie jsou používány pro reklamu, analýzu stránek a další provozní účely.
Typ: HTTP | Za kolik dní vyprší: 1
CLID
Identifikuje poprvé, kdy Clarity zaznamenal tohoto uživatele na jakékoli stránce pomocí Clarity.
Typ: HTTP | Za kolik dní vyprší: 365
_ga
Tento soubor cookie společnosti Google rozpoznává unikátního návštěvníka, aby nebyl započítán dvakrát.
Typ: HTTP | Za kolik dní vyprší: 730
Marketingové a reklamní cookies
Abychom vás neobtěžovali reklamou, která vás nezajímá
Tyto cookies nám umožňují zobrazovat vám relevantní obsah a reklamu na míru, na základě toho, co vás zajímá.
Nezařazené cookies
Tyto cookies postupně zařazujeme do výše uvedených kategorií.
Typy cookies
_clck
Typ: | Za kolik dní vyprší:
cmpreferrer
Typ: | Za kolik dní vyprší:
_ga_078ZQ5NTGC
Typ: | Za kolik dní vyprší:
_ga_L89WZ381RS
Typ: | Za kolik dní vyprší:
SRM_I
Typ: | Za kolik dní vyprší:
UMB-XSRF-V
Typ: | Za kolik dní vyprší:
Více o cookies
Cookies jsou malé datové soubory, které slouží pro váš příjemnější zážitek z používání našeho webu a dočasně se ukládají ve vašem prohlížeči.
Dle zákona můžeme bez vašeho souhlasu ukládat jen cookies, které jsou nezbytné pro správný provoz webu. Pro všechny ostatní druhy cookies potřebujeme vaše povolení.
Svůj souhlas a nastavení cookies můžete kdykoliv změnit nebo zrušit přes odkaz Nastavení cookies v patiččce webu.