Café Chalupecký: WHW Brno

Café Chalupecký: WHW Brno

Co, jak a pro koho dělají WHW

Členky kolektivu What, How & for Whom/WHW Ivet Ćurlin a Sabina Sabolović se v prezentaci zaměří na to, jak místní perspektiva trvale ovlivňuje jejich kurátorskou praxi ukotvenou ve vedení Galerie Nova v Záhřebu. Tak jako další evropské země pociťuje i Chorvatsko zničující vedlejší účinky radikálního pravicového populismu a historického revizionismu. Jak nově pojímat výstavy jako intervencionistické formy v silně nepříznivých ideologických, politických a materiálních podmínkách? Prezentace se dotkne několika projektů z různých časových období, od počátků jejich praxe až po nejnovější počiny.

What, How & for Whom/WHW je kurátorský kolektiv, který od roku 1999 působí v Záhřebu a Berlíně. Tvoří ho kurátorky Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić a Sabina Sabolović, a dále návrhář a publicista Dejan Kršić.

WHW uspořádali celou řadu produkčních, výstavních a publikačních projektů a vedou Galerii Novav Záhřebu. V roce 2018 založili nový mezinárodní studijní program pro začínající umělce WHW Akademija v Záhřebu. Program vychází z pojmu “uvědomělého občana” a chce vytvářet prostor pro sebeurčení účastníků. Od června 2019 WHW kolektivně povedou Kunsthalle Wien.

Od své první výstavy nazvané What, How & for Whom konané u příležitosti 152. výročí Manifestu komunistické strany v Záhřebu v roce 2000 WHW kurátorsky připravili celou řadu mezinárodních projektů, například Collective Creativity, Kunsthalle Fridericianum, Kassel, 2005; 11. Istanbulské bienále What Keeps Mankind Alive?, Istanbul, 2009 či One Needs to Live Self-Confidently… Watching, Chorvatský pavilon na 54. Benátském bienále, 2011. K projektům z poslední doby patřil festival Meeting Points 7, který se konal v Záhřebu, Antverpách, Káhiře, Hongkongu, Bejrútu, Vídni a Moskvě pod názvem Ten thousand wiles and a hundred thousand tricks v letech 2013 a 2014, výstava Really Useful Knowledge, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid, 2014, So You Want to See, galerie e-flux, New York, 2015, Again and Again, retrospektiva Davida Malikoviće připravená ve spolupráci s kurátorkou Bojanou Piškur, Museum of Contemporary Art Metelkova, Ljubljana, 2016; My sweet little lamb (Everything we see can also be otherwise), ve spolupráci s kurátorkou Kathrin Rhomberg, různé prostory v Záhřebu, 2016/2017; Everything we see could also be otherwise (My sweet little lamb), ve spolupráci s kurátorkami Kathrin Rhomberg a Emily Pethick, The Showroom, Londýn, 2017; Želimir Žilnik: Shadow Citizens, Edith-Russ-Haus for Media Art, Oldenburg, 2018; On the Shoulders of Fallen Giants, 2. Bienále industriálního umění, Labin, Raša, Rijeka, Pula a Vodnjan, 2018.

foto: Written-off, on the occasion of the 20th anniversary of the Storm; 2015, curated by WHW and Public library, wall drawing by Siniša ilić, photo: Ivan Kuharić

Tento web využívá k poskytování služeb, personalizaci reklamy a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním těchto webových stránek souhlasíte s využitím souborů cookie.

Souhlasím